دستگاه گنج یاب حرفه ای

انواع دستگاه گنج یاب

انواع دستگاه گنج یاب

با سلام خدمت تمام علاقه مندان حوزه فلزیابی، در این مقاله انواع دستگاه های گنج یاب را معرفی می کنیم. سیستم های متفاوتی که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. باید از قدرت و کارایی خاصی برخووردار باشد. چرا که هر فلزیابی گنج یاب نیست اما هر گنج یابی، فلزیاب است.

انواع دستگاه گنج یاب
انواع دستگاه گنج یاب

کاربرد انواع فلزیاب

فلزیاب ها به صورت کلی وسیله هایی هستند که جهت یافتن فلزات در زیر زمین استفاده می شوند. اما فلزیاب هایی که مجهز به سیستم های خاصی هستند. می توانند فلزات گرانبها و با ارزش را در اعماق زمین شناسایی کنند. و این یعنی هر فلزیابی نمی تواند گنج یاب باشد.

انواع دستگاه های گنج یاب، باید توانایی های خاصی داشته باشند. اولین توانایی یک گنج یاب این است که بتواند در عمق بالا کاوش کند. فلزیاب های VLF، در عمق کمتر از دو متر کارایی مناسبی دارند. اما اپراتوری که می خواهد گنج یابی کند و دستگاهی نیاز دارد که در عمق بالاتر از دو و نیم متر کاوش کند.

انواع گنج یاب

سیستم هایی که می توانند اعماق بالاتر از دو متر را به راحتی کاوش کنند. فلزیاب های پالسی هستند. این دفینه یاب ها توانایی کاوش تا اعماق شش متر را به صورت دقیق هم دارند. این دستگاه ها به صورت تخصصی جهت گنج یابی استفاده می شود.

یکی از خصوصیات اصلی در انواع دستگاه های گنج یاب، تفکیک فلزات با ارزش از کم ارزش است. یا به زبان دیگر، فلزیاب هایی که برای گنج یابی تهیه می شوند می توانند فلزاتی مانند طلا، نقره، مس و مفرق را به صورت جداگانه شناسایی و تفکیک کند.

البته سیستم هایی هم هستند که می توانند در کنار گنج یاب های پالسی قرار بگیرند. ما در اینجا برخی از آنها را معرفی می کنیم. این سیستم ها به عنوان مکمل های گنج یابی می توانند عملیات کاوشگری را به مراتب تسریع بخشند. و فاصله اپراتور تا هدف را بسیار کم کنند.

  • سیستم آنتن راداری
  • سیستم بوقی
  • فلزیاب های تصویری
  • فلزیاب های مکمل
  • سیستم های یون یاب
  • شاقول ها

کارایی مکمل های گنج یابی

همانطور که گفته شد، مکمل ها سرعت گنج یابی را بسیار سریع می کنند. یکی از انواع دستگاه گنج یاب، فلزیاب های آنتن راداری است. که می تواند محیطی وسیع را به سرعت کاوش می کند و وجود هدف در محیط را به اپراتور نشان می دهد این سیستم از طریق فرکانس و خوراک، تنها همان فلز مورد نظر را شناسایی می کنند و کاوشگر را تا نزدیک ترین فاصله از هدف می برند.

فلزیاب های تصویری هم از زمره دستگاه های گنج یاب هستند. این فلزیاب ها، اسکنرهایی هستند که می توانند از طریق سنسورها، لایه هی زمین را به صورت تصاویر سه بعدی نشان دهند این سیستم ها می توانند به صورت لایو اسکن و یا تصویر برداری عمل کنند و تصاویر را به صورت زنده یا ضبط شده به کاوشگر نشان دهند.

شاقول ها هم عملکرد مشابهی با طلایاب های آنتن راداری دارند اما تفاوت عمده آنها در سیستم عملکرد آنهاست. در واقع شاقول ها از طریق همسانی فرکانس به نزدیکی اهداف می رسند و البته کار با انها نیاز به تجربه و تمرین هم دارد.

سیستم بوقی در دفینه یاب های پالسی به این صورت عمل می کند که اپراتور، دستگاه را بر روی فرکانس خاصی تنظیم کرده و دستگاه به محض رد شدن از روی همان هدف با صدای بوق، اپراتور را از وجود آن آگاه می کند. این سیستم در دفینه یاب های پالسی، در عمق بالاتری کار می کنند. و عمق حدودی هدف را هم به کاوشگر نشان دهند.

نتیجه گیری

اگر شما از کاوشگرانی هستید که قصد گنج یابی و دفینه یابی دارید. به دنبال دستگاهی بگردید که برای شما کارایی لازم را داشته باشد. کمپانی آی کا پی وی با بیش از بیست سال سابقه در تولید و فروش انواع گنج یاب بر اساس شرایط خاص اقلیمی ایران و دیگر مسائل توانسته بهترین دستگاه ها را در ایران تولید کند.

ما از شما نمی خواهیم حتمأ فلزیاب های این کمپانی را خریداری کنید اما به شما توصیه می کنیم قبل از خرید هر دستگاهی به سایت های ما سر بزنید، انواع دستگاه گنج یاب را ببینید. و در صورت تمایل نمایندگی های حضوری این کمپانی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید