ساخت فلزیاب

ساخت فلزیاب ساده

ساخت فلزیاب ساده به سه روش آسان

ساخت فلزیاب برای خودتان می تواند یک کار آموزنده و سرگرم کننده برای شما باشد و شما را تا حدودی با دستگاه فلزیاب آشنا کند.

ساخت فلزیاب
ساخت فلزیاب

همان طور که مطلع هستید برای ساخت فلزیاب ساده هم نیاز به کیت های مخصوص فلزیاب دارید و هم نیاز به دانش عمیقی از علم الکترونیک دارید. در این مقاله از سایت IKPV777 شرکت فلزیاب IKPV به شما آموزش خواهیم داد که به چه صورت یک فلزیاب ساده و خانگی جهت مقاصد تفریحی بسازید. راحت ترین روش در ساخت فلزیاب استفاده از سنسورهایی می باشد که در بعضی از تلفن های همراه تعبیه شده است. روش دیگر استفاده از یک ماشین حساب و رادیو می باشد.

ساخت فلزیاب ساده به سه روش آسان

روش اول – استفاده از ماشین حساب و رادیو در ساخت فلزیاب ساده

ساخت فلزیاب
ساخت فلزیاب

مرحله اول – ساختن فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو

موج رادیو را بر روی موج AM تنظیم کنید پس از آن بیشترین فرکانس را انختاب نمایید. مطمئن شوید که موج رادیو بر روی ایستگاه رادیویی از پیش رزرو شده خاصی نباشد. در این حالت باید بتوانید به وضوح کامل و با ثبات تن ثابت را بشونید. این امر به شما اجازه می دهد تا در صورت تغییر در تن صدا در اثر مواجه شدن با شئ فلزی آن را شناسایی که و به وجود آن پی ببرید.

مرحله دوم ساختن فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو

ساخت فلزیاب
ساخت فلزیاب

یک ماشین حساب ساده را انتخاب کنید و آن را روشن کنید. ماشین حساب و دستگاه رادیو را به شکل پشت به پشت همدیگر قرار دهید. وقتی که به حالت پایدار و مناسب رسید تن صدای رادیو حذف خواهد شد در صورتی که تن صدا حذف نشد زاویه میان ماشین حساب و رادیو را عوض کنید تا صدا حذف شود.

مرحله سوم –  فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو

ساخت فلزیاب
ساخت فلزیاب

وقتی که تن صدای رادیو به حد مناسبی رسید، ماشین حساب و رادیو را به صورت پشت به پشت همدیگر بچسبانید. در صورتی که فاصله میان ماشین حساب و رادیو زیاد است یک کارتون میان آن ها قرار دهید تا فاصله میان آن ها حذف شود.

مرحله چهارم – تست فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو

ساخت فلزیاب
ساخت فلزیاب

اول با گذاشتن یک قاشق یا شی فلزی از عملکرد ابتدا با قرار دادن یک قاشق از کار کردن دستگاه فلزیاب ساده که ساخته اید مطمئن شوید. دستگاه فلزیاب ساده را در اطراف قاشق بچرخوانید و تغییر تن صدای رادیو را چک کنید. از دستگاه فلزیاب ساده ای که جهت سرگرمی ساخته اید لذت ببرید.

روش دوم – ساختن فلزیاب با تلفن همراه

ساخت فلزیاب
ساخت فلزیاب

موبایل یا تلفن همراه هوشمند یک دستگاه الکترونیک می باشد که می تواند میدان مغناطیسی تولید کند. نرم افزارهایی وجود دار که به اپراتور اجازه می دهد که از این میدان مغناطیسی جهت شناسایی فلزات استفاده کند. نرم افزاری به نام Metal Detector این کار را برای شما انجام می دهد.  نرم افزار فلزیاب را از Play Store دانلود کنید و بر روی موبایل خود نصب کنید.

نرم افزار فلزیاب را باز کرده و تلفن همراه رو به یک جسم فلزی نزدیک کنید. نرم افزار فلزیاب به کمک تغییر میدان مغناطیسی تفن همراه شما کار می کند. با تغییر میدا مغناطیسی نرم افزار متوجه وجود فلز در اطراف خود می شود و آن را گزارش می دهد.

روش سوم – ساختن فلزیاب با مونتاژ کیت فلزیاب

ساخت فلزیاب
ساخت فلزیاب

شما می توانید با خریداری یک کیت فلزیاب که بعضی از نمونه های آن دارای میله و لوپ هستند برای خواد یک فلزیاب درست کنید. طبق دستور العمل ارائه شده می توانید کیت فلزیاب را مونتاژ کنید.

جعبه کنترل شامل مدارهایی است که نیاز به لحیم کاری دارد. البته ممکن این کار کمی تخصصی باشد و نیاز به دقت دارد. اگر تا حالا لحیم کاری نکردید می توانید از یک شخص ماهر کمک بگیرید.

ساخت فلزیاب
ساخت فلزیاب

بعد از مونتاژ کیت فلزیاب زمان تست فلزیاب فرا رسیده است. انواع فلزات مختلف را کف اتاق بریزید و لوپ را در اطراف آن ها حرکت دهید. اگر لوپ فلزیاب فلزها را شناسایی کرد می توانید فلزیاب را بیرون ببرید و استفاده کنید.

ساخت فلزیاب
ساخت فلزیاب

تعمیر فلزیاب | اجاره فلزیاب | ارتقاء فلزیاب | خرید فلزیاب بندرعباس

گنج یاب در نمایندگی فلزیاب بوشهر ، فلزیاب لرستان و فلزیاب کهکیلویه و بویر احمد موجود می باشد.

جهت خرید فلزیاب از نمایندگی ، فلزیاب اهواز یا فلزیاب اصفهان با شماره 09917579030 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید