iranian-or-foreign-metal-detector

فلزیاب ایرانی یا خارجی

فلزیاب ایرانی بخریم یا خارجی ؟ کدامیک بهتر است ؟

در مبحث مقایسه ی بین فلزیاب ایرانی یا خارجی نکته ای که باید به آن توجه شود انتظار ما از دستگاه فلزیاب است. همانطور که میدانید فلزیاب ها دارای سیستم های کارکرد متفاوتی بوده و هرکدام از این نوع سیستم ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. در کشورهای غربی به فلزیاب ها به عنوان وسایلی برای سرگرمی و تفریح نگاه میشود و یا پیدا کردن تکه های بسیار ریز طلا در اعماق زیر یک متر اما در ایران و کشورهای باستانی دیگر مسئله متفاوت بوده و از این دستگاهها برای پیدا کردن گنج و دفینه های باستانی استفاده میشود.

فلزیاب ایرانی یا خارجی
فلزیاب ایرانی یا خارجی

انواع سیستم کارکرد فلزیاب ها :

دو سیستم کارکرد معمول در این دستگاهها سیستم های پالسی و سیستم های VLF هستند. سیستم های وی ال اف دارای قدرت تفکیک بهتر و عمق کمتری نسبت به سیستم های پالسی هستند. سیستم های پالسی علاوه بر داشتن عمق بیشتر در زمین های شور و خاک های معدنی نیز از خطای کمتری برخوردار هستند و برای پیدا کردن گنج به خصوص در ایران مناسب تر میباشند زیرا همانطور که میدانید دفینه های موجود در ایران معمولا در عمق بالای 3 متر قرار دارند و خاک ایران نیز دارای انواع املاح معدنی و سنگ های داغ زیر سطحی است که باعث ایجاد خطا در دستگاههای فلزیاب میشود.

حال اولین سوالی که ممکحن است برای خریداران پیش بیاید این است که کدام فلزیاب ها بهتر هستند؟ ایرانی یا خارجی؟ پاسخ به این سوال کمی سخت است. برای رسیدن به یک نتیجه و جمع بندی نهایی باید فاکتورهای بسیاری را مد نظر قرار دهیم.با ما همراه باشید:

قیمت تمام شده دستگاه فلزیاب:

به صورت کلی قیمت دستگاه فلزیاب ایرانی از یک فلزیاب خارجی کمتر است. اما بررسی جنبه های مختلف این تفاوت میتواند دید روشنتری به ما بدهد. موارد زیر میتوانند در قیمت تمام شده یک محصول تاثیر مستقیم داشته باشند :

  • اهداف بازاریابی : که مهمترین آنها بقای شرکت وتداوم حضور در بازار است،قیمت کالا باید به گونه ای تعیین شود که ضامن بقای شرکت با توجه به حداکثر سود مورد انتظار باشد.
  • خط مشی ترکیب عناصر بازاریابی : در این روش تعیین قیمت کالا باید با طراحی، توزیع و تبلیغات کالا هماهنگ باشد
  • عامل هزینه : کلیه هزینه های تولید، توزیع و فروش عامل تعیین کننده ای در قیمت گذاری کالا می باشد که شامل انواع هزینه های ثابت و متغیر است.
  • سازمان قیمت گذاری : در اغلب شرکتها قیمت توسط مدیران بازاریابی، فروش و مدیران محصول تعیین می شود.
  • ماهیت بازار : قیمت تابعی از عرضه و تقاضای کل با توجه به مطلوبیت کالا در نقطه تعادل منحنی عرضه و تقاضا می باشد که در بازارهای مختلف نظیر بازار رقابت کامل، بازار انحصاری چند قطبی و انحصار کامل متفاوت است.
  • قیمت رقبا : با توجه به کیفیت محصول در شرایط رقابتی بر سیاست قیمت گذاری کالا تاثیر بسزایی دارد.
  • شرایط اقتصادی : با توجه به میزان نرخ تورم، نرخ بهره، رونق یا رکود اقتصادی بر هزینه های تولید اثر گذاشته و لذا قیمت کالا را تحت تاثیر قرار می دهند.
  • عوامل توزیع : سودی که نصیب واسطه های توزیع و شبکه های فروش می شود در تعیین قیمت کالا بسیارموثرند.
  • قوانین و مقررات : بازاریابان بایستی از قوانین و مقررات دولتی مرتبط با قیمت گذاری کالا اطلاع کافی داشته باشند.

باید به نکات بالا تحریم های بین المللی ، نرخ ارز و قوانین موجود در ایران را نیز اضافه کرد. در صورت اعمال این موارد شاهد این هستیم که دستگاهای فلزیاب خارجی قیمتی غیر واقعی پیدا میکنند و عملا ارزش خرید آن دستگاه با این قیمت ها پایین می آید. بعضا مشاهده میشود که برای خرید یک فلزیاب خارجی باید چند ده ملیون هزینه کرد که با همان مقدار میتوان یک فلزیاب ایرانی با امکانات بیشتر خریداری کرد.

عمق نفوذ دستگاه فلزیاب :

همانطور که در مقدمه به آن اشاره کردیم بیشتر سیستم های تولید شده در اروپا و امریکا سیستم های VLF بوده و دارای عمق نفوذ زیر یک متر می باشند و عملاً در اموری مانند در گنج یابی و دفینه یابی کاربردی ندارد. سیستم های تولید شده توسط شرکت های ایرانی از نوع پالسی بوده و مدل های پیشرفته آن دارای عمق نفوذ  تا ۱۰ متر نیز می باشند. این سیستم‌ها با خاک ایران سازگارتر بوده و بالانس کردن آنها نیز آسان تر است. البته در هنگام خرید فلزیاب ایرانی یا خارجی باید به این نکته توجه داشت که خرید خود را از شرکت های معتبر انجام دهیم و از خرید فلزیاب های دست ساز و تقلبی خودداری کنیم.

تنظیمات فلزیاب ایرانی یا خارجی :

علاوه بر بالانس صحیح یکی از مهمترین کارهایی که قبل از شروع به کاوش باید انجام دهید انجام صحیح تنظیمات فلزیاب است. در پست های قبلی در رابطه با نحوه صحیح تنظیم فلزیاب مفصل صحبت کردیم. انجام درست این تنظیمات باعث می شود که فلزیاب با حداکثر راندمان کارکرده و عمق نفوذ بیشتری پیدا کند. انجام تنظیمات در فلزیاب های خارجی سخت تر بوده و از عهده اپراتور های تازه وارد بر نمی آید اما فلزیاب های ایرانی از رابط کاربری ساده تری برخوردار بوده همچنین در صورت برخورد با مشکل می توانید از فروشنده و یا شرکت تولید کننده تقاضای کمک به راهنمایی کنید.

آموزش و راهنمای استفاده از فلزیاب ایرانی یا خارجی :

در پست های قبل راهنمای استفاده از دستگاه فلزیاب را برای شما کاوشگران عزیز قرار دادیم. فاکتور دیگری که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید این است که از فروشنده بخواهید روش کار با فلزیاب را به شما آموزش دهد ایا با مطالعه دفترچه راهنمای فلزیاب به نکات ضروری برای کار با آن پی ببرید. فلزیاب های خارجی دارای دفترچه راهنمای فارسی نیستند و برای کار با آنها نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارید.

گارانتی و خدمات پس از فروش :

گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از مهمترین فاکتور ها در حین خرید دستگاه فلزیاب میباشد. فلزیاب ها نیز به مانند دیگر دستگاه‌های الکترونیکی پس از استفاده در شرایط مختلف ممکن است دچار نقص و خرابی شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند. به جهت موانع قانونی موجود در ایران شرکت های تولید کننده فلزیاب خارجی نمی‌توانند در ایران نمایندگی و عامل فروش داشته باشند و دارای هیچ گونه گارانتی و خدمات پس از فروش نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید