معرفی لوپ های فلزیاب

لوپ های فلزیاب

لوپ های فلزیاب

معرفی لوپ های فلزیاب

لوپ فلزیاب یکی از مهمترین بخش فلزیاب است که درواقع یک دیسک صاف و گرد می باشد که با ایجاد یک میدان مغناطیسی اهداف فلزی را که در اطراف او ( در زمین ، سطح زمین )  هشدار می دهد. لوپ فلزیاب توسط یک کابل به پنل کنترل اصلی متصل و اطلاعات دریافتی را به آن جا ارسال می کند. در ادامه به معرفی کویل های فلزیاب و سایز ان ها می پردازیم . سایز و عمق میدان مغناطیسی توسط شکل و سایز کویل تشخیص داده می شود.

لوپ های فلزیاب
لوپ های فلزیاب

مطالبی درباره ی اینکه لوپ های چگونه کار می کنند

به طور کلی لوپ های فلزیاب دارای دو بخش اساسی و مهم( رشته سیم های تایید شده ) است:

1- اولین بخش شامل سیم پیچ فرستنده ( Transmit Coil )

2- دومین بخش شامل یک سیم پیچ گیرنده ( Receive Coil )

اما برخی از لوپ های فلزیاب دارای یک سیم پیچ هستند که هم نقش فرستنده و هم نقش گیرنده را ایفا می کنند. در واقع وقتی فلزیاب روشن می شود یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند و اگر جسم مغناطیسی با این میدان برخورد کند باعث ایجاد یک امواج در میدان مغناطیسی می شود که در این جا سیم پیچ گیرنده یک سیگنال هشداری به پنل کنترل اصلی ارسال می کند. در واقع عمق کاوش قابل دسترسی در کویل فلزیاب ها رابطه مستقیم با قطر ان ها دارد و هرچه قطر ان کویل بزرگتر عمق کاوش یا میدان مغناطیسی شامل می شود برای مثال برای کاوش یک سکه باید از لوپی استفاده شود که قطر ان بیش تر از 15 اینچ باشد.

 

سایز و شکل لوپ ها ( SEARCHCOIL SIZES & SHAPES )

در بازار تعداد زیادی از کویل ها با شکل و اندازه های متفاوت وجود دارد ، انتخاب کویل بستگی به محل کاوش و شرایط موجود آن ناحیه می باشد به طور کلی کویل ها یا دایره ای ( circular ) و یا بیضی ( elliptical ) شکل اند.

 تفاوت لوپ های دایره ای و بیضوی : لوپ های بیضوی مانور پذیری بیشتری نسبت به دایره ای دارند با این حال عمق کاوش کویل های دایره ای بیشتر از کویل های بیضوی است و همچنین حساسیت و کاوش بهتری در زمین های غیر معدنی دارند.

به همین دلیل است که این کویل ها بورس بیشتری نسبت به دیگر کویل ها در بازار دارند.

معرفی انواع کویل ها از نظر سایز

لوپ فلزیاب هایی که با قطر کمتر از 6 اینچ ساخته می شوند کویل های کوچک ، بین 6 تا 11 اینچ متوسط و بیشتر از 11 اینچ بزرگ نامیده می شوند.

همانطور که در قبل گفته شده هرقدر که اندازه کویل بزرگتر شود میدان مغناطیسی نیز ایجاد شونده توسط لوپ بزگتر و همچنین عمق کاوش ان بیشتر می شود.

لوپ های کوچک ( Small Searchcoils )

بخاطر داشتن میدان مغناطیسی متمرکز و همینطور به دلیل داشتن لوپ کوچک مناسب ترین  جهت کاوش هدف های ریز و کوچک در مکان های تنگ و شکاف های زمینهستند.

کویل های متوسط ( Medium Searchcoils )

این نوع کویل درواقع همه کاره است و در بیشتر فعالیت های فلزیابی کاربرد دارند برای مثال در فعالیت هایی مانند سکه یابی ، گنج یابی و مصارف صنعتی مورد استقبال قرار می گیرند.

کویل های بزرگ ( Large Searchcoils )

این نمونه از لوپ ها به تولیدکنندگان میدان مغناطیسی بزرگ معروفند و در حین کاوش و برسی محوطه وسیع تری از زمین را پوشش می دهند که سبب صرفه جویی در زمان شده .

اما یکی از معایب این نوع کویل ها این است که در زمین هایی با آلودگی زیاد دردسر ساز هستند و کاوشی کاربردی را ارائه نمی دهند و دلیل آن این می باشد که این نوع کویل ها در یک زمان چندین هدف را کاوش و بررسی می کند.

شما می توانید از طریق تماس با نمایندگی فلزیاب شیراز با مشاوران با تجربه ما در مورد انواع فلزیاب ها و شرایط اجاره فلزیاب اشنا شوید.

شماره تماس 09917579030

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید