نماد شیر در دفینه یابی

نماد شیر در دفینه یابی و گنج یابی

نماد شیر در دفینه یابی و گنج یابی

شیر پستانداری گوشتخوار از سردهٔ پلنگ‌مانندهای خانوادهٔ گربه‌سانان است. با بدنی بزرگ که وزنش در میان نرها گاه به ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد؛ این جانور نیرومند دومین عضو بزرگ‌جثهٔ سردهٔ خود پس از ببر است. شیر به خاطر بدن بزرگ و هیبت و چالاکیش در هنگام شکار لقب «سلطان جنگل» را به خود گرفته؛ اگرچه بیشتر در مناطق ساوانایی آفریقا زندگی می‌کند و تنها تعداد کمی از آن در جنگل گیر در هندوستان یافت می‌شوند. آن‌ها طعمه‌های گوناگونی را به‌عنوان خوراک اختیار می‌کنند که شامل بیشتر جفت‌سمان بومی آفریقا و به‌ندرت جانداران بزرگی چون فیل و زرافه می‌شوند.

نماد شیر در دفینه یابی
نماد شیر در دفینه یابی

آشنایی با فرگشت یا تکامل شیر ها

شیر گونه‌ای از سردهٔ پلنگ‌ مانندها است و خویشاوندان نزدیکش دیگر گونه‌های این سرده چون ببر، پلنگ، و یوزپلنگ هستند. به احتمال زیاد سردهٔ پلنگیان در آسیا فرگشت یافت ولی ریشه‌های دقیق آن نامشخص هستند. شواهد سنگواره‌ای نشان می‌دهند که این سرده می‌بایست میان ۲ تا ۳٫۸ میلیون سال پیش بر روی زمین پا گذاشته باشد. شیر خود، میان ۱ میلیون تا ۸۰۰٬۰۰۰ سال پیش در آفریقا فرگشت یافت و در زیستگاه‌های نیمکره شمالی پراکنده شد.

نماد شیر در دفینه یابی و گنج یابی

نماد شیر در دفینه یابی دارای معانی و مفاهیم متفاوتی می باشد. این نماد بر روی بناهای قدیمی ، در آرامگاه ها ، بر روری قبر های استفاده می شود. هنگام مواجه با این نماد باید مناطق اطراف به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد. اگر در دفینه یابی نماد دو شیر که رو به روی هم دیگر قرار گرفته اند بیانگر وجود کاخ قدیمی می باشد و به احتمال زیاد ورودی کاخ است. اما اگر شیر در حالت نشسته بر روی دو پای عقب خود باشد ، احتمال زیاد نزدیک قبر سلطنتی یا فرد شجاع ای قرار دارید.

انواع مجسمه شیر در دفینه یابی

  • مجسمه ساروجی شیر : این نماد بیانگر وجود قلعه ، عوارضی و نشان دهنده گذرگاه قلعه است
  • مجسمه تراش خورده شیر : بیانگر قلعه نظامی
  • مجسمه تراشیده شده شیر بر روی سنگ : نشان دهنده تپه یا کوهی با غار دربسته است.

آشنایی با آثار و نشانه های بیشتر

برای دریافت مشاوره در مورد آثار و نشانه ها و اطلاعات بیشتر در مورد ، ، ، با کارشناسان ما در نمایندگی فلزیاب شیراز ، نمایندگی فلزیاب تهران با شماره 09917579030 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید