Treasure-In-Jungle

گنج یابی در جنگل

آموزش گنج یابی در جنگل و در کجای جنگل گنج وجود دارد؟

ناحیه‌ای که از درختهای انبوه پوشیده باشد را جنگل می‌نامند. در جنگل طبیعی معمولاً درختان کوچک و بزرگ و تنومند بطور نامنظم و همچنین علف‌های خودرو فراوانند. جنگل مجموعه‌ای از درختان،درختچه‌ها،پوشش گیاهی،جانوران و میکروارگانیسم‌ها است که به همراه عوامل طبیعی غیر حیاتی مانند خاک، آب، دما، باد و… محیط و رویشگاه و زیستگاه مشخص و معلومی را به وجود آورده‌اند.جنگل‌ها در آیین‌ها و رسوم سنتی، تکریم و تقدیس می‌شدند و در ادیان باستانی مورد پرستش قرار می‌گرفتند. واژه جنگل از زبان سانسکریت ( که با زبان پارسی باستان هم ریشه میباشد ) است و از راه فارسی به اکثر زبان‌های اروپائی نیز وارد شده‌ است.

گنج یابی در جنگل
گنج یابی در جنگل

در کجای جنگل گنج قرار دارد؟

جست‌وجوی گنج فقط مختص افسانه‌ها نیست و کسانی هستند که یک‌شبه ره صدساله را طی کرده اند.همراه با دستگاه‌ فلزیاب در جنگل به تحقیق و کاوش میپردازند و هر روز بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را معطوف پیدا کردن گنج‌های نهفته در دل خاک می‌کنند و به آنها کاوشگر و یا جوینده گنج گفته میشود. یافتن گنج گرچه در همه‌ جای دنیا رواج دارد ولی معمولا به دلایل تاریخی و فرهنگی در مناطقی خاص، فعالیت برای به‌دست آوردن گنج بیشتر است.یکی از این مکان ها جنگل های شمال ایران است.

این امر در استان مازندران نسبت به دیگر استان های شمالی رواج بیشتری داشته و کاوشگران معتقدند که دفینه های بسیاری در جنگل‌های این استان وجود دارد شاید بتوان این موضوع را مصداق بارز ” هر کجا آب است آبادانی هم هست ” دانست. از دیرباز در جنگل های شمال ایران محل زندگی و سکونت بوده بنابر این باقیمانده‌های اسباب و ابزار های مورد استفاده مردم در همه جای آن دیده می شود. البته این موضوع باعث سوء تفاهم‌های نیز می شوند زیرا برخی  بر این باور هستند که هر کجا تکه های کوزه یافت شود دارای گنج نیز هست. هم چنین افرادی نیز اقدام به ساخت نسخه های گنج جعلی میکنند.

گنج یابی در جنگل
گنج یابی در جنگل

از لحاظ تاریخی نیز ایران دارای قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان می باشد. جنگل‌های هیرکانی، قدیمی‌ترین جنگل‌های جهان محسوب می‌شوند که با نام موزه زنده دنیا نیز شناخته می‌شوند. اروپایی‌ها در گذشته نام قدیم گرگان را به مرکزیت گنبد، هیرکان می‌نامیدند. پس می‌توان دریافت که وجود گنج و دفینه در این جنگل ها چندان هم دور از انتظار نیست. تعداد بسیار زیاد امامزاده های موجود در جنگل های شمال کشور را نیز میتوان از دیگر دلایل وجود گنج و دفینه دانست زیرا دفینه امامزاده ها یکی از هزینه های معمول و پرتکرار در ایران است.

نشانه های وجود گنج در جنگل

در جنگل باید به دنبال مناطقی باشید که نشانه هایی از سکونت انسان در آنجا دیده می شود سپس به دنبال نشانه های شاخص بگردید. نشانه های همچون درختی که با دیگر درختان منطقه متفاوت باشد و یا درختی که از دیگر درختان منطقه بزرگتر و کهنسال تر باشد می‌توانند نشانه‌های خوبی برای شروع باشند. بقایای قلعه ها همچون قلعه الموت و قلعه رودخان و سایر بناهای مشابه مکان های بسیار خوبی برای پنهان کردن اموال بوده‌اند. به دلیل جنگ هایی که در این مناطق روی داده است ، مردم برای محافظت از اموال خود آنها را در زیر خاک پنهان می‌کردند که در بسیاری از موارد صاحب مال کشته می شده است و این اموال برای قرن ها در زیر خاک پنهان مانده اند.

گنج یابی در جنگل
گنج یابی در جنگل

آثار و نشانه هایی که بر روی سنگ های آن منطقه حکاکی شده است را به دقت بررسی کنید و توجه داشته باشید آثاری که بر روی تنه درختان حکاکی شده اند به منظوره یافتن گنج و دفینه هیچ کاربردی ندارند و هیچ کس برای پنهان کردن دفینه ، نشانه ها را بر روی درخت حکاکی نمی کند زیرا این نشانه ها به مرور زمان از بین میروند. همیشه اطراف درختان چنار ، گردو ، گز ، آزاد ، داغداغان ، زالزالک ، توت ، نارون ، سنجد و سرو را با دقت بررسی کنید زیرا در گذشته از این درختانبه عنوان نشانه برای پنهان کردن اموال بسیار استفاده می شده است.

پیدا کردن گنج در جنگل

رودخانه نیز از دیگر فاکتورهای بسیار مهم در گنج یابی در جنگل است. مسیر حرکت رودخانه میتواند راهنمای شما باشد. بدین صورت که اگر قصد کاوش در پای درختان را دارید این کاوش باید در مسیر حرکت رودخانه باشد. ترتیب قرار گرفتن درختان در جنگل یکی از نشانه‌های بسیار مهم است که همواره باید به آن توجه داشته باشید اگر به صورت منظم به شکل مربع ، مستطیل ، مثلث و پیکان کاشته شده باشند از نشانه های دفینه هستند.

در جنگل پلمپ های بسیاری نیز مشاهده میشوند که عمدتا ساروجی بوده و نسبت به پلمپ های بیابان یا کوهستان باز کردن آنها راحت تر است که روش باز کردن پلمپ ساروجی در پست های قبل کامل توضیح داده شده است.رطوبت بالای جنگل باعث رشد زیاد خزه بر روی سنگ ها میشود و آثار و علائم را میپوشاند و همچنین ریزش برگ درختان نیز سطح زمین را پنهان میکند به همین دلیل باید در بررسی های محیطی بالاترین دقت را به خرج دهید.

گنج یابی در جنگل
گنج یابی در جنگل

آبشار های قرار گرفته در جنگل نیز از دیگر مکان هایی است که احتمال قرار داشتن گنج و دفینه در پیرامون آن وجود دارد.در اطراف آبشار به دنیال یک سنگ شاخص باشید که بر روی آن آثار و علائم وجود داشته باشد. نشانه بز روی سنگ مهمترین چیزی است که اگر آن را مشاهده کنید میتوان گفت که در آن محل احتمال وجود دفینه بسیار زیاد است.تقریبا تمامی دفینه های موجود در جنگل بیش از 2 متر عمق دارند و دارای سرمال دفینه نیز میباشند.بهتر است که پس از پیدا کردن نشانه های گنج از یک فلزیاب عمق زن تصویری برای پیدا کردن محل دقیق هدف استفاده کنید.

استفاده از گنج یاب حرفه ای با لوپ بزرگ برای کار در جنگل توصیه میشود. به علت رطوبت بالای خاک جنگل ، پ عمق زن تصویریس از باران را برای گنج یابی انتخاب نکیند این کار سبب اختلال در کار دستگاه طلایاب میشود. رعایت نکات ایمنی در حین حفاری در جنگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در بسیاری از موارد دیده شده است که کاوشگران تونل هایی را حفر میکنند و به علت رطوبت بالای زمین ، خاک استحکام خود را از دست میدهد و ریزش دیواره تونل سبب خسارت های جبران ناپذیر و حتی مرگ افراد میشود.تونل های حفر شده باید دارای تهویه هوای مناسب بوده و با تیرک های زیاد مقاوم سازی شود تا از ریزش آن جلوگیری شود.همواره سعی کنید تا خطرات دفینه یابی را از خود دور کنید و به یاد داشته باشید که سلامتی شما از هزاران  هزار سکه با ارزش تر است.

ویدئو آموزش گنج یابی در جنگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید