گنج یاب پالسی

گنج یاب پالسی

گنج یاب پالسی

در مقالات گذشته در مورد گنج یاب توضیج دادیم و انواع گنج یاب را معرفی کردیم و در این پست می خواهیم به بررسی گنج یاب پالسی بپردازیم و نوع کارکرد و کارایی آن را بررسی کنیم. دستگاه هایی که از تکنولوژی پالسی استفاده می کنند از قدرت عمق کاوش بیشتری برخوردار هستند ، برخلاف فلزیاب های VLF که عمق کاوش بسیار کمی دارند. دستگاه های پالسی را می توان پرکاربردترین دستگاه در بازار داخلی دانست که عملکرد بسیار خوبی در کشف گنج و دفینه دارند. در بین آنها سیستم های پالسی دارای عمق کاوش بیشتر و حساسیت کمتر به خاک های معدنی هستند و از این رو مناسب ترین دستگاها برای دفینه یابی در ایران می باشند.

گنج یاب پالسی
گنج یاب پالسی

قیمت گنج یاب پالسی :

گنج یاب ها در مقایسه با فلزیاب ها دارای قابلیت های متفاوتی می باشند و با توجه به ویژگی ها و توانایی که دارند دارای قیمت های متغییری هستند. قیمت این دستگاهها از چند میلیون تا چند صد میلیون بسته به امکاناتی که ارائه میدهند متغییر است. قیمت گذاری گنج یاب ها با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند شرکت سازنده ، عمق کاوش ، قدرت تفکیک ، سیستم کارکرد و … انجام می شود. البته قیمت دستگاه های خارجی در بازار داخلی بسیار متفاوت با قیمت آن ها در مارکت های جهانی می باشد.

دستگاه گنج یاب حرفه ای چه ویژگی هایی دارد :

قابلیت ها و ویژگی هایی که یک گنج یاب می تواند در بر بگیرد بستگی به دیدگاه و سیاست کاری کمپانی سازنده دارد که چه قابلیت هایی را برای دستگاه خود در نظر بگیرند. ولی در حالت کلی یک گنج یاب حرفه ای باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • عمق کاوش بیش از ۳ متر داشته باشد
  • ثبات و پایداری خوبی در انواع محیط های کاوش داشته باشد
  • درصد خطای پایین و قدرت تفکیک خوب و قابل اعتماد داشته باشد
  • دارای طراحی استاندارد و سبک وزن باشد
  • کار با آن راحت باشد و رابط کاربری ساده و روانی داشته باشد
  • دارای کویل با سایز های مختلف و قابلیت بالانس دستی باشد
  • دارای قیمت مناسب و گارانتی و خدمات پس از فروش باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید