دستگاه اسکنر تصویری

دستگاه اسکنر تصویری

با سلام خدمت تمام علاقه مندان حوزه کاوشگری، در این مقاله قصد داریم درباره دستگاه اسکنر تصویری صحبت کنیم. دستگاه های اسکنر تصویری گونه ای از انواع فلزیاب ها می باشند که دارای فروش و تقاضای زیادی می باشند. این دستگاه ها؛ با فلزیاب های معمولی دارای تفاوت های زیادی می باشند.

استفاده از این ابزار ها در ردیابی اهداف علاوه بر این که؛ شانس موفقیت را تا حد زیادی کاهش می دهد. باعث افزایش راحتی و تجربه کاوشی لذت بخش خواهد شد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که به دلیل وجود این ویژگی ها و قابلیت ها؛ قیمت این دستگاه ها نیز نسبت به سایر هم نوعان خود بیشتر می باشد.

از این رو کمتر افرادی به خرید این ابزار ها میلی نشان می دهند. در صورتی که اگر از قابلیت ها و میزان افزایش شانس موفقیت خود با خبر شوند؛ به طور حتم از استفاده از این ابزار ها غافل نخواهند شد.

کاربرد دستگاه اسکنر تصویری

این ابزار ها همان طور که از نام آنها می توان حدس زد؛ توانایی اسکن از زمین را دارند. اما این موضوع به چه معنا خواهد بود. ابزار های زیادی در زمینه اسکن از زمین طراحی و ساخته می شوند. این دستگاه ها توانایی بررسی و مشاهده و مشخص کردن جزئیات زمین می باشند.

تشخیص ساختار و لایه های زمین یکی از مهم ترین قابلیت ها و ویژگی های این ابزار ها می باشد. دستگاه های اسکنر تصویری که به منظور دفینه یابی نیز مورد استفاده قرار می گیرند؛ تا درصد بالایی همانند همین ابزار ها می باشند. اما تنها با یک تفاوت اصلی بزرگ. سیستم های اسکنری که در زمین شناسی مورد استفاده قرار میگیرند؛ دارای قابلیت تشخیص نوع فلز نمی باشند.

دستگاه اسکنر تصویری
دستگاه اسکنر تصویری

از این رو نمی توان از آنها در اهداف دفینه یابی استفاده کرد. اما سیستم هایی که دارای این قابلیت می باشند؛ به راحتی می توانند انواع اهداف فلزی را در زیر زمین مشخص کرده و نوع آنها را نیز تشخیص دهد. از این رو کاربر می تواند با استفاده از یک ابزار از این دسته؛ به راحتی فلز مورد نظر خود را مشاهده کرده؛ موانع موجود در دستیابی به آن را مشخص کرده؛ مکان قرار گیری و بهترین راه دستیابی به آن را نیز انتخاب کند.

نحوه عملکرد اسکنر ها

این ابزار ها با استفاده از سنسور هایی خاص اقدام به تشخیص و تصویر برداری از زمین و فلزات مختلف می کنند. نوع سنسور در کیفیت تصاویر خروجی دستگاه ها تاثیر زیادی خواهد داشت. از این رو به کرار توصیه می شود که از مکان های معتبری اقدام به خرید فلزیاب کنید. در حال حاضر در دنیای اسکنر ها؛ قوی ترین دستگاه ها آنهایی می باشند که از سنسور  های مگنومتر آلمانی برای تصویر برداری و کاوش استفاده می کنند.

برخی از معروف ترین فلزیاب های تصویری ایرانی

در این قسمت برخی از معروفترین دستگاه های فلزیاب تصویری ایرانی را معرفی می کنیم. این دستگاه ها همگی با ضمانت نامه کتبی و خدمات پس از فروش ارائه می شود.

  • فلزیاب DERAK 116
  • طلایاب PV IMAGING
  • گنج یاب RICHEL M-10
  • دفینه یاب AJM IMAGING
  • سکه یاب AUR 370
  • اسکنر LEOPARD 1000
  • فلزیاب ANTARES IMAGING

برای مشاوره رایگان با شماره 09917579030 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید