گنج یاب تصویری

گنج یاب تصویری

گنج یاب تصویری چیست

اگر جزء کاوشگران حرفه ای و هدفمند باشید می دانید که در بازار جهانی گنج یاب ها به یکی از دستگاه های پرفروش . پر کاربرد تبدیل شده است. اگر شناختی در مورد دستگاه ها ندارید می توانید به مقاله مربوط به گنج یاب که به طور کامل توضیح دادیم مراجعه کنید. حال که با گنجیاب آشنا شدید می خواهیم بدانیم گنج یاب تصویری چیست؟ اگر به دنبال کشف دفینه ها هستید باید بدانید که در عمق بالایی قرار دارند که برای کشف آن نیاز به ابزاری قدرتمند و پیشرفته دارید تا عمق هدف را برای شما مشخص کند.

گنج یاب تصویری
گنج یاب تصویری

گنج یاب تصویری چیست :

این دستگاه ها نوعی از گنج یاب می باشد که امکان تصویری برداری سه بعدی از لایه های زمین و هدف را به کاوشگر می دهد. گنج یاب تصویری بسیار کارآمد است زیرا دارای بالانس زمین ، طیف حساسیت و قابلیت تفکیک می باشد که به شما این امکان را می‌دهد که یک شی فلزی را در موقعیت مشخصی پیدا کنید. این گنج یاب ها برای تشخیص حفره ، اتاقک ها ، راه رو های زیرزمینی ، مقبره ها و … بسیار مناسب می باشند. گنجیاب های تصویری از سیستم های مگنومتر و GPR استفاده می کنند که قابلیت اسکن لایه های زیر زمین را دارند.

انواع گنجیاب تصویری :

سیستم های تصویری نیز مانند دیگر دارای مدل های مختلفی هستند که هریک برای کارایی خاصی طراحی شده اند. منظور از مدل های مختلف دستگاه های تصویری ، نوع سیستم کاری و قابلیت هایی می باشد که ارائه می دهند می باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • دستگاه تصویری پالسی
  • دستگاه تصویری نقطه زن
  • دستگاه تصویری شعاع زن
  • گنجیاب تصویری مگنومتر

تصویری پالسی :

همان طور که می دانید تکنولوژی پالسی (القاء پالسی) دارای عمق کاوش بسیار بالایی نسبت به دیگر سیستم ها هستند. بنابراین گنج یاب هایی که از این سیستم بهره می برند مناسب برای کشف دفینه هستند. یکی از فاکتور های مهم خرید دستگاه برای کاوشگران حرفه ای عمق کاوش است. گنج یاب های چالسی علاوه بر عمق بالا قدرت تفکیک خوبی نیز دارند.

تصویری مگنومتر :

دستگاه های مگنومتر از سنسور های مگنومتر برای اسکن زمین استفاده می کنند و قابلیت شناسایی فلزات را نیز دارند. اطلاعاتی را که جمع آوری می کنند با استفاده از نرم افزار خاصی پردازش شده و خروجی به صورت تصاویری سه بعدی نمایش داده شده که اپراتور می تواند محل هدف را تشخیص دهد.

تصویری شعاع زن :

برخی از گنج یاب های تصویری دارای قابلیتی به نام شعاع زنی می‌باشند که برای کاوش در محیط های وسیع و باز به کار می رود. با استفاده از این قابلیت قادر نخواهد بود تا محل دقیق اهداف را مشخص کنید اما می توانید محدوده ی تقریبی آنها را به دست آورید. این ویژگی هنگامی کاربرد دارد که قصد دارید تا یک محیط وسیع را در حداقل زمان ممکن کاوش کنید. دستگاه های امروزی ها در هستند تا شعاعی معادل ۵ هزار متر را جستجو کنند.

تصویری نقطه زن :

یکی از کاربردی ترین قابلیت هایی که گنج یاب های پیشرفته از آن بهره می برند ، ویژگی نقطه زنی می باشد. با استفاده از این قابلیت می توانید محل دقیق هدف در زیر زمین را مشخص کنید که از حفاری های بیهوده جلوگیری میکند. دستگاه تصویری نقطه زن میتواند اطلاعات دریافتی از زیر زمین را پس از پردازش به صورت تصویر و ویدئو بر روی لپ تاپ ، تبلت و یا گوشی موبایل نمایش دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید