دستگاه فلزیاب در گنج یابی

دستگاه فلزیاب در گنج یابی چیست

دستگاه فلزیاب و طلایاب در گنج یابی چیست

دستگاه فلزیاب در گنج یابی چیست؟ 

دستگاه فلزیاب و طلایاب نوعی دستگاه است که برای کاوش قطعات فلزی مفقود شده در زمین، زیر آب، دیوار یا اجسام دیگر استفاده می شود. دستگاه های طلایاب ، امواج مغناطیسی را در اطراف کویل جستجو گر خود تولید می کند.

وقتی که قطعه فلزی در محدوده امواج مغناطیسی قرار بگیرد، امواج مغناطیسی تغییر می کند و دستگاه فلزیاب به کمک این تغییرات از وجود فلز در اطراف کویل خود مطلع می شود. هر چقدر از امواج مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه فلزیاب بیشتر باشد عمق جستجو و کاوش فلز نیز بیشتر می شود. کم و زیاد شدن عمق کاوش در فلزیاب به اندازه، جنس و شکل فلز بستگی دارد.

دستگاه فلزیاب
دستگاه فلزیاب

نمونه های مختلف دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج یاب

دستگاه فلزیاب و طلایاب کاربردهای متفاوتی مانند طلایاب، فلزیاب، گنج یاب و … را دارد و در موارد مختلفی استفاده می شود که در زیر شرح داده شده:

دستگاه فلزیاب تفریحی (VLF)

این نمونه از فلزیاب ها که اغلابا سبک وزن می باشند و دارای کویل کوچک می باشند، عمق کاوش فلز در آن ها معمولا پایین تر از یک متر می باشد. کویل استانداردی که در دستگاه فلزیاب و طلایاب تفریحی استفاده می شود لوپ ۲۵ سانتی متری می باشد. دستگاه فلزیاب و طلایاب تفریحی می تواند یک فلز به شکل مربع ۱ در ۱ متر را از فاصله یک متری شناسایی کند. دستگاه فلزیاب و طلایاب تفریحی برای جستجوی فلزات در سطح خاک تولید شده است. این دسته از فلزیاب ها دارای LCD مجهز دیجیتال و پیشرفته می باشد. دستگاه فلزیاب و طلایاب تفریحی دارای قدرت تفیکیک کم و بیش برابر ۸۰% می باشد. به همین علت می شود فلزات غیر آهنی را از آهنی با دقت ۸۰% تفکیک کرد.

دستگاه فلزیاب پیشرفته (PI)

دستگاه گنج یاب پیشرفته، قدرت کاوش بسیار زیادتری نسبت به دیگر فلزیاب ها دارد. دستگاه گنج یاب پیشرفته سنگین وزن هستند زیرا به دلیل مصرف بالای برق درون آن ها از باتری های اسید شبیه به باتری موتور سیکلت استفاده شده. این نمونه از فلزیاب ها معمولا با لوازم جانبی که همراه آن می باشد به کمر بسته می شوند. فلزیاب های پیشرفته نمی توانند قدرت تفکیک زیادی داشته باشند و امکان جداسازی فلزات آهنی از غیر آهنی را ندارند. به همین علت هر آلیاژ یا فلزی را که کشف کردند اطلاع می دهند. همچنین دستگاه فلزیاب پیشرفته مجهز به LCD نمی باشند و ساده هستند.

جهت خرید فلزیاب از نمایندگی فلزیاب در شیراز یا نمایندگی فلزیاب تهران به همراه گارانتی معتبر، آموزش رایگان، خدمات پس از فروش، می توانید با شماره 09917579030 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و خرید